Verzenden & retourneren

Wij versturen onze pakketten in Europa met PostNL postnl

 

Vanaf € 75,00 GRATIS verzending


Onze verzendkosten zijn tot € 75,00 slechts € 7,95. Daarboven zijn er geen verzendkosten. Wat zijn de verzendkosten naar België? Deze zijn € 8,45. Maar ook hier geldt: vanaf € 75,00 geen verzendkosten. Houdt rekening met een bankoverschrijving van ongeveer 2 dagen. Betalingen met MisterCash zijn direct binnen en kan de order direct verstuurd worden.

 

Wanneer wordt mijn bestelling uitgeleverd?


Als u bij uw bestelling kiest voor vooruitbetaling, houd dan rekening met een overboektijd van één tot drie werkdagen. Zodra uw betaling is ontvangen ontvangt u per e-mail bericht en wordt de bestelling de eerst volgende werkdag verstuurd, mits op voorraad. De actuele voorraad wordt pas bekeken op het moment dat de betaling binnen is, er wordt dus geen reservering gemaakt.

 

Uw bestelling online tracken


Alle orders worden na verzending bevestigd middels een e-mail. In deze e-mail staat de track en trace code. Zo kunt u vanaf verzending uw pakket in de gaten houden. PostNL geeft een tijdsbestek van ca. 2 uur aan.

Wanneer heb ik geen verzendkosten?
U hoeft geen verzendkosten meer te betalen als u meer dan € 75,00 besteed in onze winkel, de producten worden dan automatisch met transport van PostNL of DPD verstuurd. En u heeft ook geen verzendkosten als u kiest voor de optie afhalen.

 

Hoe zijn de verzendkosten in België?
Tot € 75,00 betaalt u € 8,45 aan verzendkosten. Voor orderbedragen hoger dan € 75,00 betaalt u geen verzendkosten!

Uitzondering:

Broed- en of kweekkooien breder dan 124 cm. Voor leveringen naar België geldt een vrachttoeslag. Deze wordt n.a.v. de bestelde hoeveelheid berekend en nadien gefactureerd. Kooien van 153,50 cm breed kunnen een langere levertijd hebben. Deze zijn te groot om met de pakketdienst te versturen.  Deze brengen wij daarom met eigen transport. Levering in overleg.

 

Voor 15.00 uur besteld, dezelfde dag verstuurd
Bestel je voor 15.00 uur dan kunnen wij bijna alle artikelen dezelfde dag versturen. Ruim 95 % van de artikelen is direct uit voorraad leverbaar.

Uitzonderingen zijn o.a.

    • de aluminium kooien
    • de Bakker broedkooien
    • de Birdsupply kooien

Deze worden in overleg geleverd met een levertijd van ca. 4 weken.

(Indien er in dezelfde order zowel kooien als benodigdheden besteld worden, wordt alles in 1 keer geleverd. Dus levertijd dan ook ca. 4 weken. Wil je dat niet, dien je 2 orders te plaatsen).

Zijn eventueel andere artikelen de volgende dag niet te leveren, dan laten wij dat uiteraard weten.

Maandag voor 16.00 uur besteld:   in principe dinsdag levering
Dinsdag voor 16.00 uur besteld:     in principe woensdag levering
Woensdag voor 16.00 uur besteld: in principe donderdag levering
Donderdag voor 16.00 uur besteld: in principe vrijdag levering
Vrijdag voor 16.00 uur besteld:        in principe zaterdag levering

Let op: we zijn afhankelijk van PostNl. Zij kunnen niet garanderen dat het de volgende dag geleverd wordt.

Artikelen welke vrijdag na 16.00 uur besteld worden en dus ook op zaterdag en zondag, worden in principe op de dinsdag erna geleverd.

 

’U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en,  indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden.
Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening.

‘De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.’’

 

Uitzonderingen
De volgende artikelen zijn uitgesloten van retournering of restitutie:

Artikelen die gebruikt, beschadigd of incompleet zijn (eventueel hebben wij hier een coulance regeling voor, zie ook hierboven).

 

Uitleg herroepingsrecht
Tijdens de bedenktijd heeft u als consument het recht om de zaak te beoordelen en te proberen zoals u dat normaal gesproken ook in de winkel zou mogen. Dat betekent in het algemeen dat hij het geleverde product ook zal mogen uitpakken en zo nodig mag inschakelen en gebruiken zoals u dat in de winkel ook zou mogen. Zolang u als klant echter nog niet besloten heeft het product te houden, mag u het product weliswaar proberen, echter NIET gebruiken

Retour wegens foutief adres

Pakketten welke retour komen wegens foutief adres kunnen weer verzonden worden naar het juiste adres mits er daarvoor verzendkosten betaald zullen worden. Wij zullen vooraf een betalingsverzoek versturen.

Retourprocedure
Om uw aankoop aan te melden voor retournering dient u ons een Email te sturen voor een ‘Retour/Garantie (RMA) aanvraag’. Hier dient u precies te omschrijven wat de klachten zijn.
Zodra de aanvraag is afgerond zal de retour afdeling van Birdsupply.nl u binnen één werkdag instructies toezenden om het product in te sturen.

Let op!: Producten zonder retouracceptatie zullen niet in behandeling genomen worden.

U bent zelf altijd verantwoordelijk voor schade en/of vermissing tijdens het transport. Wij adviseren derhalve dat u voor een transportverzekering zorgt indien u een pakketje aan ons retourneert. Tevens zijn alle retourkosten voor uw rekening. Ongefrankeerde zendingen, zendingen onder rembours of zendingen zonder geldig RMA nummer worden te allen tijde geweigerd.

Het product is defect geleverd (D.O.A.)
Een D.O.A. (Dead On Arrival) product is een product dat binnen een week na ontvangst defect is/gaat. Hierbij geldt dat het product binnen 8 dagen na ontvangst weer in bezit dient te zijn van Birdsupply.nl. U krijgt, indien het defect onder de garantie valt, een zelfde artikel retour gezonden.
U kunt hiervoor een RMA aanvraag indienen door zoals hiervoor is beschreven. Wij verzoeken u het pakket voldoende te frankeren. Pakketten die niet of onvoldoende gefrankeerd zijn worden niet geaccepteerd en gaan via de koerier retour afzender. Het risico van verzending is geheel voor rekening van de afzender. De verzendkosten voor het retourneren van het pakket worden door Birdsupply.nl volgens het standaard PostNL tarief van maximaal € 4,95 (tot 10 Kg) vergoed. Vermeld daarom bij een D.O.A. zending uw bank- of gironummer, zodat wij de door u gemaakte kosten voor de retourzending aan u kunnen overmaken.
Een goede uitgebreide klachtomschrijving bij het aanmelden van uw RMA voorkomt onnodige vertraging bij de afhandeling.
NB: Denkt u er svp aan om het product, indien mogelijk, in de originele te retourneren. Verpakt u de producten svp goed om transportschade te voorkomen

 

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over onze producten en of dienstverlening. Wij willen u graag verder helpen en een gewenste oplossing bieden. 

U kunt een retouraanvraag doen via het RMA formulier. Deze staat onderaan de site. Nog makkelijker als je inlogt staat deze bij je account. Er wordt dan om een ordernummer gevraagd en de rest volgt vanzelf. Heel eenvoudig. Bij breuk/schade graag foto’s toevoegen.

Retouradres:

Birdsupply.nl
Nijverdalseweg 6
8106 AC Marienheem
Nederland


Onze medewerkers van de afdeling klachten zullen de klacht bekijken
en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging.
Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.
Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Vragen?
We helpen je graag. Raadpleeg onze klantenservice.
Mijn account
You are not logged in. Log in to make use of all the benefits. Or create an account now.
Winkelwagen
Uw winkelwagen is leeg
Menu
Zoeken
Search suggestions