Meest gestelde vragen
Algemeen
Wat zijn de bezorgkosten?
Vanaf € 75,00 gratis verzending. Voor orders met een totaalbedrag lager dan € 75,00 berekenen wij slechts € 7,45 aan verzendkosten.
Hebben jullie ook een winkel?
Jazeker. Wij verkopen ook artikelen die niet in de webwinkel staan (o.a. 25 kilo zakken zaad) en daarnaast begrijpen wij als geen ander dat je sommige producten voor aankoop wilt zien
Hoe kan ik mijn spaarpunten verzilveren?
Indien je in het bezit bent van een waardebon van Birdsupply.nl, kun je deze op 2 manieren verzilveren:
Een waardebon verzilveren bij het afrekenen van een bestelling
Voer je bestelling in, kies bij betaling de code van de waardebon in.
Het tegoed van de waardebon zal dan op het totaalbedrag van je bestelling in mindering worden gebracht.
Indien de waarde van de bestelling groter is dan het tegoed van de waardebon, kun je voor het resterende bedrag een andere betaalwijze kiezen.
Moet ik inloggen om een product te kunnen bestellen?
Nee, je kan ook als gast bestellen. Echter je hebt meer voordelen om je te laten registreren. Zo bouwt u namelijk spaarpunten op.
Leveren jullie ook in Belgie?
Jazeker, we leveren in heel Europa. Buiten Europa op aanvraag. Verzendkosten voor Belgie: € 7,95. Vanaf € 75,00 gratis.
Hebben jullie ook zakken voer van 20 of 25 kilo?
Jazeker, alleen bieden wij deze online niet aan. Je kan ze wel ophalen bij ons in de fysieke winkel. Waarom niet online?
Wat moet ik doen als ik een klacht heb?
Het product is defect geleverd (D.O.A.)
Een D.O.A. (Dead On Arrival) product is een product dat binnen een week na ontvangst defect is/gaat. Hierbij geldt dat het product binnen 8 dagen na ontvangst weer in bezit dient te zijn van Birdsupply.nl. U krijgt, indien het defect onder de garantie valt, een zelfde artikel retour gezonden.
U kunt hiervoor een RMA aanvraag indienen door zoals hiervoor is beschreven. Wij verzoeken u het pakket voldoende te frankeren. Pakketten die niet of onvoldoende gefrankeerd zijn worden niet geaccepteerd en gaan via de koerier retour afzender. Het risico van verzending is geheel voor rekening van de afzender. De verzendkosten voor het retourneren van het pakket worden door Birdsupply.nl volgens het standaard PostNL tarief van maximaal € 4,95 (tot 10 Kg) vergoed. Vermeld daarom bij een D.O.A. zending uw bank- of gironummer, zodat wij de door u gemaakte kosten voor de retourzending aan u kunnen overmaken.
Een goede uitgebreide klachtomschrijving bij het aanmelden van uw RMA voorkomt onnodige vertraging bij de afhandeling.
NB: Denkt u er svp aan om het product in de originele te retourneren. Verpakt u de producten svp goed om transportschade te voorkomen
Bezorgen
Kan ik producten ook zelf ophalen? Is dat dan gratis?
Natuurlijk, dit kan altijd op afspraak zodat wij tijd hebben om je pakket gereed te zetten.
Waarom betaal ik € 7.45 verzendkosten?
De kosten ad € 7,45 zijn verzend- en administratiekosten en is een kleine bijdrage voor bestellingen lager dan € 75,00. De daadwerkelijke verzend- en administratiekosten liggen hoger. We kunnen wel alles franco leveren maar dan moeten wij de artikelen hoger prijzen en daar zit natuurlijk niemand op te wachten.
Waarom betaal ik € 7.45 verzendkosten terwijl het ook in een envelop kan?
Om diverse redenen versturen wij geen brievenbus post, wel brievenbus post met verzendbewijs.
- Gewone brievenbus post is niet traceerbaar (bij zoekraken o.i.d. geen bewijsstukken)
- Ons systeem is volledig geautomatiseerd. Er komen verzendetiketten in de vorm van pakketpost of aangetekend brievenbus pakket automatisch bij een order uit de PC rollen. Bij een handmatige order moeten wij deze zelf aanmaken en dat is tijdrovend. Deze pakketten worden elke dag door PostNl bij ons afgehaald. Van een losse order moeten wij eigenhandig factuur maken, controleren of het geld op de rekening staat, naar het postkantoor i.v.m. postzegels. Etc. etc. Qua kosten kan dit er helaas niet uit.
Wat is de levertijd?
Wij streven er naar om alle bestellingen binnen 24 uur te verzenden. Je hebt de verkoop niet in eigen hand dus het kan een keer voorkomen dat je achter het net vist maar dan wordt het nog zsm nageleverd want wij hebben korte lijnen met de leveranciers.
Voor Van Keulen broedkooien geldt een levertijd in overleg. Deze worden per bestelling gemaakt.
Betalen
Hoe kan ik bij jullie betalen?
In de winkel kun je contant of per pin betalen. In de webwinkel via Ideal, overmaken of rembours.
Kan ik ook een factuur bij mijn bestelling ontvangen?
Ja hoor, bij de order zit de factuur in.
Retourneren
Kan ik artikelen ruilen?
Bij Birdsupply.nll kunt u een artikel binnen 14 dagen ruilen of retourneren. Voorwaarde is dat de verpakking van het product compleet, ongeopend en onbeschadigd is. Retourzendingen die hier niet aan voldoen zijn uitgesloten van retourname. Indien aan deze voorwaarde voldaan is krijgt u het volledige bedrag exclusief portokosten uiterlijk binnen 30 dagen retour.
Uitzonderingen
De volgende artikelen zijn uitgesloten van retournering of restitutie:
– Artikelen die gebruikt, beschadigd of incompleet zijn
Voor wie zijn de verzendkosten bij retourneren?
De verzendkosten voor het retourneren van het pakket worden door Birdsupply.nl vergoedt volgens het standaard PostNL tarief van maximaal € 4,95 .